פוסט-פסח

התקופה שמאז פסח היתה עמוסה ביותר. אחרי חיפושים ארוכים וממושכים אחרי חזרת (באיזה שהוא שלב כבר התחלנו לחפש צנונית, מה שלא היה יותר פשוט) גילינו בערב החג שאחד מזקני הקהילה (למעשה, שם התואר הזה מתאים כמעט לכל הקהילה) מגדל חזרת בחצר שלו, והוא שמח לתת לנו קצת.

הבנות היו נרגשות מאוד מהאירוע. הכנו מרק עם קניידלעך טבעוני, שהיה נחמד ביותר, והאירוע כולו היה נחמד ביותר. אני לא יודעת אם זה מרחק הזמן שמאז השנה שעברה, או המיקום הגיאוגרפי, אבל השנה באופן מיוחד מצאתי את הטקסטים כמעט ובלתי נסבלים לאוזן, שלא לדבר על אוזן של ילדה בת  5 שהיא גם הבכורה.

דילגנו על הרבה מהקטעים האלה. בתום האירוע, שדי הפעים את נונו (שנראתה המומה לגמרי מההתרחשות) היא התלוננה שהיא רק יודעת לשיר את אחד מי יודע. אמרנו לה שלגילה זה בסדר גמור.

IMG_4292

SAMSUNG

לשמחתנו, אחרי 5 ימים של הקפדה על אכילת מצות בלבד, תמרי נשברה וחזרה ללחם רגיל.

מאז שתמרי תפרה תיק מיוחד לאפיקומן (והסתירה אותו מתחת לצלחת של דני – בחירה קצת משונה של מקום) הילדה נכנסה חזק לעניין של תפירה ורקמה. היום במזל הצלחתי להסיט את דעתה מהרצון לתפור לי כתר ליום ההולדת שלי, אבל בינתיים היא תפרה כבר עוד תיק, ושיכנה בו את החבר החדש במשפחה – חתולי.

IMG_4239

הוראות הטיפול בחתולי, והיצור הירוק שלצידן הוא חתולי עצמו:

הוראות טיפול בחתולי

העולם הרגשי של חתולי מאוד העסיק את תמרי – ששאלה כמה פעמים אם חתולי אוהב אותה, וגם אם אני הייתי רוצה להיות חתולי. האמת שהעמקתי קצת במחשבה, ואני עומדת לגמרי מאחורי התשובה החיובית שלי – שכל אחד היה רוצה לזכות לטיפול מסור כמו שתמרי מעניקה לחתולי.

מכל המקומות בבית, חתולי בחר לישון בחדר השינה שלנו, ממש ליד הצד של דני במיטה, והוא טיפוס יחסית פעיל וידידותי. היום הוא עשה בפעם הראשונה אמבטיה, ולמרות שאני משתדלת להדחיק את המחשבה, נדמה לי שראיתי את תמרי נרדמת איתו מיד אחר כך.

הכנת העריסה של חתולי:

IMG_4399

העריסה מרופדת עם מיטה תפורה וצמר משחק:

IMG_4402

 

מיכל האוכל של חתולי:

IMG_4414

והפינה של החתול:

IMG_4413

שיפור משמעותי באיכות החיים שלנו התרחש אחרי שראיתי את ההרצאה המעניינת על איך לדבר עם ילדים לפי הגישה האנתרופוסופית. ההרצאה, שהיא חלק מקורס שלם שלצערי אין לי את המשאבים לממן, טוענת שכדי לתקשר עם ילדים צריך לדבר איתם משחק, זאת אומרת, עולם הדמיון שלהם ש"חי" לגמרי את המשחקים, ומאניש חפצים באופן תמידי. זאת אומרת, אם רואים שילד/ה משחק/ת במשהו, מקשיבים קצת לעולם התוכן וממשיכים את המשחק אל תוך הפעילות שאני רוצה שתקרה. למשל, הסוסים (במקרה שלנו) אוספים את כל התבן בחזרה למקומות שלו באסם, וגם הבנות התחילו לחבוש בשמחה את הכובעים ולגרוב גרביים לטושים אחרי חודשים של ניסיונות שכנוע שלא צלחו לסגור את הפקק לאחר השימוש.

הספר הנחמד באנגלית של "סיפורי הדוד משה" הגיע אלי איכשהו כשעוד היינו בישראל. יש לי תחושה עמומה שאמא שלי הביאה אותו פעם. בכל אופן, מעולם לא פתחתי או קראתי בו לבנות, כי לא היה לי כוח לתרגם אותו סימולטנית. בשבועיים האחרונים, הספר הזה התגלה כלהיט של ממש בבית. קודם כל, הסיפורים חמודים ומצחיקים. תמרי, כמובן, הפכה לג'ורג הזקן הסוס, ונונו מחליפה דמויות באופן תמידי.  הספר מעניין, כי יש בו אינטראקציה של ממש בין הדמויות, והן לא סטריאוטיפיות, ובאופן עדין מאוד הן גם מעבירות מסרים שרובם כוללים התייחסות ודאגה לזולת, ויחסי חברות. בקיצור, לרגע עברה בי המחשבה של לתרגם אותו לעברית. אפרופו תרגום, נונו ותמרי מתקנות אותי תמידית בתרגום, למשל, אם אני אומרת שהכלבלב משך מהמים את אחד החתלתולים שקפצו לבריכת הברווזים, הבנות יגידו "אבל אבא אומר 'משה'".

דוד משה 1

לשמחתי הרבה, לשאלה של תמרי – איפה הם גרים, אפשר היה בקלות לענות "ניו זילנד".

ומאחר שאני טילי הסוסה, תמרי מארגנת פעילות מיוחדת עבור שתינו – היא החליטה שמחר בבוקר תכין לנו קישוטים ונצטרך לסחוב משהו כבד, כמו בתמונה הזו, נו, לא הייתם רוצים להיות במקומי?

דוד משה 2

ואחרון אחרון חביב, לפני כשלושה שבועות, תמרי ביקשה להסתפר כמו כריסטופר רובין מהספר פו הדב. ניסינו לדחות את המהלך המשמעותי הזה, ונתנו לה כמה ימיםה לחשוב אם זה מה שהיא באמת רוצה. אבל הילדה יודעת מה היא רוצה, ודני גייס מיומנויות לא צפויות ועשה לה תספורת נהדרת. היום היינו בחגיגת בת מצווה, סיפרנו לאחת האורחות שהיא היתה עד לא מזמן כריסטופר רובין. הגברת הבינה עניין ואמרה מייד שהתספורת של תמרי באמת דומה לזו של כריסטופר רובין. חבל שאנחנו לא יכולים לספר את זה לתמרי, כי בינתיים היא כבר החליפה דמות, והתספורת הזו אמורה לדמות רעמה של סוס.

 

הערה | פוסט זה פורסם בקטגוריה חגים, יצירה, ספרי ילדים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על פוסט-פסח

  1. הילה הגיב:

    נשמעות חוויות ממש מרתקות!
    נשיקות! מתגעגעים…

להשאיר תגובה

